Pět tipů jak zvládnout podzimní únavu

Zkracování dne, méně světla, mlhy, chlad, výkyvy počasí. To je přesně doba, kdy i největší životní optimista může pocítit únavu a chmurnou náladu. Co s tím?

U někoho je to otázka jen pár dní adaptace, ale bohužel velká část lidí se s tímto naladěním potýká několik týdnů, v horším případě i měsíců.

Zkuste pět tipů, které vám dozajista pomohou.

1. Rozsviťte si

Je známo, že v severských zemích, kde je nízký počet hodin slunečního svitu, trpí jejich obyvatelé mnohem častěji depresemi než v jižních státech. Světlo proniká do mozku očima a jeho účinek se přímo přenáší na specializované skupiny buněk hypotalamu.

Hypotalamus je uložen v samém středu emočního mozku. Je sice maličký svým objemem, ale velký svojí funkcí. Řídí totiž sekreci veškerých hormonů v těle. Tím působí například na naši termoregulaci, chuť k jídlu, metabolismus tuků a cukrů, menstruační cyklus.

Pro nás je však důležité, že působí na produkci tzv. hormonů dobré nálady, což je serotonin a dopamin. Vědomým působením světla na naše tělo můžeme zvednout produkci těchto hormonů a tudíž zlepšit svoji náladu. Studie prokázaly, že každodenní vystavení silnému umělému světlu (10 000 luxů) po dobu 30 minut pomáhá velmi účinně léčit symptomy podzimní a zimní deprese.

Tip: kořen rostliny Kudzu v kombinaci s Hořčíkem a vitamíny B podporují přirozeným způsobem tvorbu serotoninu a dopaminu. Můžete vyzkoušet přípravek Pohoda

2. Probouzejte se pomalu

Jakmile nám na zavřená víčka dopadnou první světelné paprsky, ať jsou jakkoliv slabé, hypotalamus dostane signál, že je čas začít s přechodem ze spánku do bdění. Začne aktivovat v těle přirozené pochody na denní rytmus. Toto přirozené vstávání zlepšuje celkové fungování mozku, a tím předchází vzniku špatné nálady a depresí.

Zkuste tedy začít se simulací přirozeného vstávání. Tento způsob vstávání nejen že zlepšuje celkové naladění, ale také podněcuje naše žlázy s vnitřní sekrecí ke správné činnosti. Zlepšuje se tím činnost štítné žlázy, slinivky, pohlavních orgánů. V dnešní době je možné již zakoupit simulátory přirozeného svítání.

3. Správné tuky pomáhají

Jak již bylo napsáno, pro naši dobrou náladu je nezbytné, aby dobře fungoval mozek. Tak jako všechny orgány v našem těle, i tento můžeme posilovat stravou a potravinovými doplňky. První volbou by měly být Omega 3 mastné kyseliny

Mozek je tvořen ze dvou třetin mastnými kyselinami. Ty jsou základní složkou obalu nervových buněk, přes který probíhá mezibuněčná komunikace. Mastné kyseliny se do buněk dostávají ze stravy. Pokud v ní chybí, naše mozkové buňky trpí a odráží se to i na změnách nálad.

Omega 3 kyseliny najdeme zejména v mořských rybách, ale také ve lněném oleji nebo vlašských ořeších. Bez dostatečného množství Omega 3 není možné otěhotnět a také není možné, aby se správně vyvíjel plod v těhotenství. Prostě Omega 3 jsou velmi důležité pro náš tělesný i emocionální život.

Image 1

4. Byliny jsou účinné

Už naše babičky věděly, kterou bylinku užívat na jaře na očistu, kterou v létě na posílení a kterou v zimě na dobrou náladu.

Dobromysl nám může mysl rozjasnit a pomůže nám i se špatným trávením.

Meduňka uklidní mysl a pomůže lépe usnout.

Klanopraška neboli magnolka čínská svými krásnými červenými plody působí v našem těle jako adaptogen, podporuje duševní pohodu

Rozchodnice – podporuje přirozené psychické a fyzické zdraví, zlepšuje činnost mozkových funkcí, paměť a soustředění. , snižuje vliv stresu na organismusZlepšuje celkové prokrvení těla. .

Levandulová koupel aktivuje naše smysly a podpoří naše naladění.

Hořčík s vitamíny řady B dodá energii na překonání podzimních a zimních chmurných nálad a podpoří náš psychický stav.

Tip: popsané byliny najdete v následující kombinaci přípravků – čajový koncentrát Stres a vyčerpání + tinktura Rozchodnice + kapsle Hořčík B6

5. Rozhýbejte se v rytmu

Pohyb, tanec a cvičení s hudbou jsou dobrým lékem na chmurnou náladu. Při pohybu vznikají v našem těle „hormony dobré nálady“. Pohybem si přirozeně okysličíme krev a prokrvíme všechny části těla. Hudba nás příjemně naladí a zpěvem si uvolníme stres. Hlubokým dýcháním přirozeně relaxujeme.

Vyzrajte na zimu, chlad a tmu! Návod jsme vám dali. Stačí jen začít!

Odebírejte novinky z mého blogu

Přihlaste se k odběru novinek na mém blogu a zůstaňte se mnou ve spojení. Jakmile tu bude něco nového, budete o tom vědět mezi prvními.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů.